مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-22اقتصادي

صنایع دستی خمین پایگاهی برای تولید می تواند باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از  خمین مریم جلالی ظهر امروز در جریان سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی در شهر خمین اظهار کرد: گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی باید با هم همگرایی داشته باشند و با هم حرکت کنند تا چالش های پیش روی صنایع دستی و گردشگری برداشته شود.

وی  افزود: در بخش صنایع دستی وجود  قلعه ها در همین شهر خمین می تواند تبدیل به یک کارگاه تولیدی برای کمک به اقتصاد و تولید باشد که بتواند کمک کند.

حفظ  و صیانت از صنایع دستی باید در اولویت قرار گیرد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور ادامه داد: صنایع دستی زود بازده است اما گردشگری زیرساخت می خواهد و میراث فرهنگی هم که بسیار هزینه بر است و محافظت می خواهد این فضا را در سند توسعه باید همگرا دیده شود،  برای سنگ نگاره ها قسمت اعظم اعتبارات به جهت طرح پژوهشی به دانشگاه اختصاص یافته است که شما می توانید از طریق دانشگاه با تعیین یک مدیر پروژه از این بودجه و اعتبارات برای حفظ و نگهداری سنگ نگاره ها استفاده کنید.

در ادامه حمید کمانکش فرماندار خمین گفت: برجسته ترین پژوهشگر سنگ نگاره ها از شهر خمین است، سنگ نگاره ها، بیت امام، دستکند ها ، قلعه سالار محتشم و طبیعت بکر و دست نخورده، سد خاکی، رودخانه های فصلی از زیبایی ها جاهای دیدنی شهر خمین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی خمین پایگاهی برای تولید می تواند باشد

صنایع دستی خمین پایگاهی برای تولید می تواند باشد