مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 14:222022-07-21اجتماعي

زمزمه خیانت به طبیعت به گوش می رسد/ چشمه همیشه زنده قلندر ناپدید شد!


بنا بر اطلاعات دریافتی خبرنگار فارس چشمه قلندر در استان ایلام به دلیل دادن مجوز برای ایجاد حفر چاه در بالا دست چشمه، خشک شده است این در حالی است که متولیان امر منکر این قضیه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، ایلام دارای رودخانه های فصلی و چشمه سارهای زیبایی است که در طول سال مسافران از دور و نزدیک برای استراحت و تفریح در دامان طبیعت کنار این آب های زلال اتراق و لحظات به یادماندنی را با خانواده سپری می کنند.

احیا و بهسازی چشمه تیرتاف در دامنه کوه های قلارنگ توسط بسیج عشایری ایلام و عشایری منطقه با فلنج گذاری و نصب 1800 متر لوله و انتقال آب به دامنه کوه که 6 خانوار عشایر در آن مشغول دامپروری وزنبورداری هستند.

منطقه تیرتاف از بهترین مناطق ایلام جهت زنبور داری و دامداری است و عسل آن معروف است.

یکی از چشمه های زیبایی که در مجاورت مرکز استان قرار گرفته چشمه معروف قلندر که برای مردم این دیار نامی آشناست؛ آب آن خنک و گوارا و مردم جرعه ای از این چشمه زلال را همراه خود به مناطق زندگی می برند.

اما حال این چشمه خراب به کما رفته است، دیگر نباید به دنبال این گمشده زیبا و زلال گشت؛ گله های دام عشایری نزدیک این چشمه از آب آن استفاده می کردند اما الان با این وضعیت وخیم باید شاهد تلف شدن این حیوانات بی گناه نیز باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمزمه خیانت به طبیعت به گوش می رسد/ چشمه همیشه زنده قلندر ناپدید شد!

زمزمه خیانت به طبیعت به گوش می رسد/ چشمه همیشه زنده قلندر ناپدید شد!