مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 12:522022-07-21اقتصادي

شناسایی 25 گونه سازگار با اقلیم قم


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از شناسایی 25 گونه سازگار با اقلیم قم در طرح مطالعاتی اخیر بررسی سازگاری بیش از 70 گونه گیاهی با اقلیم شهر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از واحد خبر سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با تأکید بر افزایش تنوع گونه های گیاهی فضای سبز شهر قم اظهار کرد: با توجه به حصول نتیجه طرح مطالعاتی بررسی سازگاری گونه های گیاهی، کاشت گونه های جدیدی که سازگاری آن ها در این طرح به اثبات رسیده در فضای سبز شهر قم صورت خواهد گرفت و شاهد افزایش تنوع گونه های گیاهی در شهر قم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم تاکنون دو طرح مطالعاتی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان انجام داده است گفت: این دو طرح طی دو دوره سه ساله از سال 90 تا 93 و 96 تا 1400 انجام شده که در دوره نخست بیش از 48 گونه گیاهی و در طرح دوم که اخیراً نتایج آن مشخص شده، بیش از 70 گونه گیاهی مورد بررسی سازگاری با شرایط آب وهوایی قم قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه این گونه ها از تمام نقاط کشور جمع آوری شده بودند و در سه دسته گیاهان درختی، درختچه ای و پوششی و دارویی مورد مطالعه قرار گرفتند، افزود: فاکتورهای مختلفی در این سال ها مورد بررسی قرار گرفت که ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 25 گونه سازگار با اقلیم قم

شناسایی 25 گونه سازگار با اقلیم قم