مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 11:572022-07-21بين الملل

کشاورزان از آتش زدن بقایای محصولات خودداری کنند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل آتش زدن مزارع را تهدیدی برای تمامی زمین ها دانست و گفت: آتش، قابل سرایت به زمین های اطراف نیز است و از زارعان درخواست داریم تا روش های دیگری را برای مبارزه با آفات و حشرات انتخاب کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، محمود قلیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد گرمای بی سابقه در اردبیل هستیم که مربوط به تغییرات اقلیمی است و حریق مزارع به شکل گسترده به ویژه در شمال استان گزارش می شود که نیروهای واکنش سریع منابع طبیعی در این زمینه توجیه شده و آماده ارائه خدمات هستند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از مواقع نیز خود زارعان نسبت به آتش زدن زمین های کشاورزی و اراضی خود اقدام می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: این اقدامات در راستای از بین بردن برخی از آفات و حشرات انجام می شود تا زمین برای کشت بعدی آماده شود که ما این اقدام را برای هیچیک از زارعان توصیه نمی کنیم.

قلیزاده آتش زدن مزارع را تهدیدی برای تمامی زمین ها دانست و ادامه داد: آتش، قابل سرایت به زمین های اطراف نیز است و بر همین اساس از زارعان درخواست داریم تا روش های دیگری را برای مبارزه با آفات و حشرات انتخاب کرده و از آتش زدن زمین های زراعی خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان از آتش زدن بقایای محصولات خودداری کنند

کشاورزان از آتش زدن بقایای محصولات خودداری کنند