مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 18:172022-07-20بين الملل

احضار کاردار موقت سفارت آرژانتین در تهران به وزارت خارجه


در پی اعمال محدودیت برای خروج 5 نفر از اتباع ایرانی خدمه هواپیمای باری ونزوئلا در آرژانتین، کاردار موقت سفارت این کشور در تهران به وزارت خارجه احضار و اعتراض ایران به وی ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اعمال محدودیت برای خروج 5 نفر از اتباع ایرانی خدمه هواپیمای باری ونزوئلا در آرژانتین، کاردار موقت سفارت آرژانتین در تهران دیروز (سه شنبه) از سوی رییس اداره دوم آمریکا وزارت امور خارجه احضار و  مراتب اعتراض  شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت آرژانتین، به وی ابلاغ شد.

  در این دیدار، ضمن تاکید بر بی اساس بودن اتهامات وارده و غیرقابل قبول بودن روند طولانی دوره تحقیقات قاضی آرژانتینی برای بررسی وضعیت هواپیما و اتباع ایرانی، تصریح گردید که وضعیت هواپیمای ونزوئلایی و اتباع ایرانی خدمه این هواپیما در چارچوب قوانین بین المللی و کنوانسیون های هوانوردی کاملا قانونی بوده و از این بابت هیچگونه ادعایی نسبت به اتباع ایرانی وجود ندارد.

  در این ارتباط، مراتب نگرانی شدید دولت ایران و نیز خانواده های خدمه ایرانی نسبت به ادامه وضعیت توقیف مدارک سفر و محدودیت خروج آنان از کشور که مصداق نقض حقوق بشر است، اعلام و بر ضرورت رفع فوری محدودیت خروج آنها تاکید بعمل آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احضار کاردار موقت سفارت آرژانتین در تهران به وزارت خارجه

احضار کاردار موقت سفارت آرژانتین در تهران به وزارت خارجه