مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 17:172022-07-20بين الملل

طالبان گزارش سازمان ملل درباره افغانستان را بی اساس خواند


سخنگوی طالبان گزارش سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان را بی اساس خواند و گفت: «به هیچ کس اجازه کشتار خودسرانه در کشور داده نمی شود.

» - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سخنگوی طالبان به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان واکنش نشان داد.

  ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی نوشت: گزارش یوناما در مورد حقوق بشر در افغانستان حقیقت ندارد به هیچ کس اجازه کشتار خودسرانه در کشور داده نمی شود و اگر فردی مرتکب قتل شود مجرم بوده و با برخورد شرعی مواجه خواهد شد.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: گزارش یوناما بی اساس است.

این در حالی است که سازمان ملل در اولین گزارش از وضعیت حقوق بشر در افغانستان در دوران قدرت گرفتن مجدد طالبان ضمن انتقاد از اعمال محدودیت ها بر زنان از سوی این گروه، خواستار عدم تکرار این گونه حوادث در آینده شده است.

  یوناما در گزارش خود مدعی شد که با وجود کاهش کلی و قابل توجه خشونت در افغانستان طی 10 ماه گذشته 700 غیرنظامی کشته و یک هزار و 406 نفر زخمی شدند که اکثر این افراد قربانیان حملات داعش هستند.

  در گزارش یوناما به نقل از مارکس پوتزل، سرپرست نمایندگی سازمان ملل آمده است که نظارت این دفتر نشان می دهد که با وجود بهبود وضعیت امنیتی از 15 آگوست، محدودیت های بر زنان از جمله آموزش و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان گزارش سازمان ملل درباره افغانستان را بی اساس خواند

طالبان گزارش سازمان ملل درباره افغانستان را بی اساس خواند