مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 15:422022-07-20سياسي

«شورای نگهبان» تحت تأثیر جریانات سیاسی قرار نمی گیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از قزوین، امین الله زمانی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های استان قزوین اظهار کرد: نظام مردم سالاری مبتنی بر آموزه های دینی در فضایی ایجاد شد که دوران کاملا استبدادی و طاغوتی بود و اراده افراد هیچ نقشی در مدیریت جامعه نداشت و بر این اساس نظریه جدیدی در جامعه آن روز مبتنی بر نظریه ولایت مطلقه فقیه مطرح شد.

وی با بیان اینکه شاخص های انتخاب نماینده اصلح باید در فرهنگ عمومی توسط صدا و سیما و آموزش و پرورش نهادینه شود، افزود: مردم باید به سمتی بروند که حتی اگر کسی اشکالاتی دارد و بخواهد از مجلس و نمایندگی سوء استفاده کند جرأت نکند داوطلب شود و بداند که رأی نمی آورد.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه اجرا و نظارتی اعم از قضایی و غیرقضایی ادامه داد: جامعه باید بر اساس واقعیت اجتماعی مدیریت شود تا بتوانیم به مطلوب ها و آرمان ها دست یابیم.

زمانی اضافه کرد: اینکه در حال حاضر در جامعه سطح اول داوطلبین نمایندگان، فرهیختگان نیستند موضوع کاملا فرهنگی است و باید حل شود که فرهنگ سازی و نهادینه کردن این موضوع در دستور کار قرار دارد؛ شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس باید سطح معقولی از شاخص های صلاحیت را منطبق با شرایط اجتماعی لحاظ کند چرا که طبق ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شورای نگهبان» تحت تأثیر جریانات سیاسی قرار نمی گیرد

«شورای نگهبان» تحت تأثیر جریانات سیاسی قرار نمی گیرد