مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 12:322022-07-20اقتصادي

کارشناس انرژی: مصر و امارات دردی از بحران گاز اروپا دوا نمی کنند


روسیا الیوم به نقل از یک کارشناس انرژی تحلیل کرد که طرح اروپا برای قطع گاز روسیه و وابستگی به مصر و امارات واقع بینانه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بوریس مارتسینکوویچ کارشناس انرژی، در مورد اینکه چقدر طرح اروپا برای قطع عرضه گاز از روسیه واقع بینانه است و در مورد مقادیری از سوخت گاز مایع که مصر و امارات می توانند به اروپا صادر کنند، صحبت کرد.

مارتسینکوویچ که مدیرمسئول وب سایت ژئو انرژیتیکا متخصص در امور انرژی است، در گفت وگو با روسیا الیوم در پاسخ به سوالی درباره امکانات امارات و مصر در صادرات گاز مایع به اروپا به موانعی اشاره کرد که در ارتباط با زیرساخت ها و کمبود تانکرهای گاز کافی در جهان با توجه به تقاضای گاز مایع وجود دارد.

این کارشناس انرژی گفت: امارات و مصر باید ظرفیت خود را برای تولید گاز طبیعی مایع LNG افزایش دهند، با وجود اینکه مصر دو نیروگاه LNG دارد که با ظرفیت کامل کار نمی کنند، اما موانعی در زمینه زیرساخت ها وجود دارد؛ علاوه بر کمبودی که در تعداد کافی  تانکرهای گاز وجود دارد، زیرا بیشتر تانکرها از چندین سال قبل رزرو شده اند.

مارتسینکوویچ افزود: امارات و مصر در دو تا سه سال آینده چشم اندازی برای صادرات هر کدام 6 میلیون تن گاز مایع در سال دارند (12 میلیون تن گاز مایع معادل حدود 16 میلیارد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس انرژی: مصر و امارات دردی از بحران گاز اروپا دوا نمی کنند

کارشناس انرژی: مصر و امارات دردی از بحران گاز اروپا دوا نمی کنند