مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 11:572022-07-20اقتصادي

رییس کل بانک مرکزی: باید اثرگذاری دلار را کاهش دهیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی ظهر امروز چهارشنبه (29تیر) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مکانیزم راه اندازی روبل ـ ریال اظهار داشت: - علی صالح آبادی گفت: امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارز های مختلف داشته باشیم و ارز های جهان روایی مثل دلار را در حجم و اثر گذاری کاهش دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی ظهر امروز چهارشنبه (29تیر) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مکانیزم راه اندازی روبل ـ ریال اظهار داشت: از روز گذشته معامله روبل در مقابل ریال آغاز شده است و این به نظر من اتفاق بزرگی است.

اتفاقی که می افتد این است که صادر کنندگانی که به روسیه صادرات دارند که عمدتا شرکت های خشکباری هستند، می توانند ارز خود را به نرخ توافقی عرضه و تقاضا عرضه کنند و روبل خود را بفروشند؛ متقاضیان هم می توانند به راحتی خرید کنند.

وی افزود: اتفاق خوبی دیروز با معامله دو میلیون روبل شروع شد و ان شاءالله تداوم هم خواهد داشت و با توجه به تدابیر اتخاذ شده حجم این معاملات افزایش خواهد یافت و بازار پر عمقی خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین کننده نرخ ارز کشور نخواهد بود و روبل هم در کنار سایر ارز ها موجودی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل بانک مرکزی: باید اثرگذاری دلار را کاهش دهیم

رییس کل بانک مرکزی: باید اثرگذاری دلار را کاهش دهیم