مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 09:472022-07-20اقتصادي

آیا تعداد اسپرم مردان در دنیا رو به کاهش است؟


گذشته از عوامل اقتصادی و فرهنگی که می توانند باعث خودداری از فرزندآوری شوند، افت نرخ رشد جمعیت چقدر ممکن است بدلیل کاهش باروری باشد؟ در پی پاسخ، - احتمال افت کیفیت و کمیت اسپرم به عنوان یکی از عوامل کاهش باروری در دهه های اخیر موضوع توجه مطالعات گوناگون بوده است.

دکتر امین مقدم؛ ایمنی شناس* با اینکه جمعیت دنیا رو به افزایش است و تخمین زده اند تا سال 2050 به نزدیک 10 میلیارد برسد، بررسی داده ها نشان می دهد نرخ رشد جمعیت در دهه های اخیر هر چه بیشتر رو به کاهش رفته است و سازمان ملل متحد پیش بینی کرده رشد جمعیت جهان در سال 2100 کاملا متوقف شود.

در واقع حتی هم اکنون، نه فقط در کشورهای ثروتمند بلکه حتی در بسیاری از کشورهای کم درآمد هم، فرزندآوری رو به کاهش است و در برخی کشورهای صنعتی حتی رشد جمعیت مدتی است که نزولی شده است.

نگرانی های ژئوپلتیک، اقتصادی و اجتماعی دولت ها از کاهش جمعیت کشورشان، آنها را وادار کرده در پی شناختن موانع باروری باشند.

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده 15 درصد زوج های در سن باروری در دنیا نابارورند.

اما گذشته از عوامل اقتصادی و فرهنگی که می توانند باعث خودداری از فرزندآوری شوند، افت نرخ رشد جمعیت چقدر ممکن است بدلیل کاهش باروری باشد؟ در پی پاسخ، احتمال افت کیفیت و کمیت اسپرم به عنوان یکی از عوامل کاهش باروری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تعداد اسپرم مردان در دنیا رو به کاهش است؟

آیا تعداد اسپرم مردان در دنیا رو به کاهش است؟