مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 09:422022-07-20اقتصادي

بازار تاریخی شهر دهدشت به بخش خصوصی واگذار می شود


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازار تاریخی شهر دهدشت با هدف رونق و اشتغالزایی صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، سعید طالبی پور در بازدید از پروژه مرمت بناهای تاریخی بلادشاپور، اظهار کرد: 35حجره بازار تاریخی در بلادشاپور تا کنون مرمت شده که نقش مهمی در شکوفایی صنعت گردشگری مرکز شهرستان کهگیلویه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای مرمت این 25حجره تا کنون حدود 35میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طالبی پور افزود: با مرمت و سنگ فرش کامل بازار تاریخی شاهد ساماندهی بزرگی در حوزه بافت تاریخی دهدشت خواهیم بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه اقدامات مهمی در راستای ساماندهی شهر تاریخی دهدشت انجام شده و می توان گفت اکنون بلادشاپور از یک شهر تخریب شده به یک مکان بزرگ برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در صورت تامین اعتبار مسجد جامع و بزرگ ورودی شهر تاریخی دهدشت مرمت و بازسازی می شود.

طالبی پور گفت: در کنار جذب سرمایه گذار توسعه فرهنگی مکان های مذهبی در شهر تاریخی دهدشت در دستور کار جدی این اداره کل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار تاریخی شهر دهدشت به بخش خصوصی واگذار می شود

بازار تاریخی شهر دهدشت به بخش خصوصی واگذار می شود