مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 09:122022-07-20بين الملل

نتایج و پیام سفر پوتین و اردوغان به تهران چه بود؟


سفر روسای جمهوری روسیه و ترکیه به تهران برای شرکت در نشست سه جانبه روند آستانه به منظور حل و فصل بحران سوریه و دیدارهای دوجانبه آنها با مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشته است.

- بین الملل تابناک: سفر روسای جمهوری روسیه و ترکیه به تهران برای شرکت در نشست سه جانبه روند آستانه به منظور حل و فصل بحران سوریه و دیدارهای دوجانبه آنها با مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشته است.

در همین رابطه، تابناک در گفتگو با حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل به نتایج نشست تهران پرداخته است.

هانی زاده در گفتگو با تابناک در رابطه با نتایج سفر اردوغان و پوتین اظهار داشت: نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در تهران که مهم ترین دست آورد آن ترسیم نقشه راه همکاری های جدید منطقه ای و بومی سازی راهکارهای حل بحران ها بود، به تغییر معادلات جهانی و کاهش نفوذ آمریکا در غرب آسیا منجر خواهد شد.

این نشست تاریخی نشان می دهد که ایران به دلیل جایگاه ژئوپولتیکی و نفوذ معنوی در منطقه به کانون رایزنی برای حل بحران های منطقه ای تبدیل شده و نمونه آن دیدارهای زنجیره ای اخیر سران کشورهای آسیای میانه از ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج و پیام سفر پوتین و اردوغان به تهران چه بود؟

نتایج و پیام سفر پوتین و اردوغان به تهران چه بود؟