مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 07:522022-07-20بين الملل

خطای استراتژیک بایدن در سفر به غرب آسیا و دستاورد تقریبا هیچ


بایدن آن اندازه در اوکراین، اروپا و ناتو مشکل دارد که خواهان دردسر جدید در خاورمیانه نباشد، رژیم صهیونیستی و ریاض هم چاره ای ندارند که با ساز او همراهی کنند و درنهایت بر اساس کوچکترین مخرج مشترک سیاست ها و تدابیرشان را اعمال کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سعید شهرابی فراهانی تحلیلگر مسائل بین الملل نوشت: ظرف سه هفته گذشته، تحلیل ها و مقالات مختلفی در خصوص سفر جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به منطقه منتشر شد که هر یک - بسته به منظر و وابستگی جریانات اندیشکده ای - در پی تشریح و توضیح ابعاد مختلف این رخداد بوده و توصیه هایی نیز به سیاستمداران مخاطب خود نموده اند.

اگرچه سفر بایدن در نوع خود مهم محسوب می شود، اما چندی است که روند های سیاسی، فقط تحت تأثیر این آمد و شد ها قرار نمی گیرند و اصطلاحاً هر بازیگر و کشوری به دنبال متنوع کردن سبد امکانات و موجودی جعبه ابزار های خود است.

به طور مثال برگزاری اجلاس مجازی I2U2 با حضور هند و امارات و آمریکا و رژیم صهیونیستی در اثنای سفر بایدن؛ یکی از مصادیق تلاش این کشور ها در جهت افزایش قدرت مانور، راهسازی و کارسازی بین المللی بود.

به عبارت ساده تر؛ دوران تعهدات و بستن ها و تضمین گرفتن های سنتی به پایان رسیده و عاقل کسی است که یک دشمن را زیاد و هزار دوست را کم می دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطای استراتژیک بایدن در سفر به غرب آسیا و دستاورد تقریبا هیچ

خطای استراتژیک بایدن در سفر به غرب آسیا و دستاورد تقریبا هیچ