مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 16:522022-07-19اقتصادي

بازگشایی مرز میلک پس از 23 روز مسدودی


به دلیل بروز برخی اتفاقات در نوار مرزی مشترک میان ایران و افغانستان در محدوده مرز میلک، مسیر ترانزیتی پل ابریشم در این مرز از 20 روز پیش از سوی کشور افغانستان بسته شده بود.

- سرپرست فرمانداری هیرمند سیستان و بلوچستان گفت: مرز میلک در شمال سیستان و بلوچستان، پس از 23 روز مسدودی از امروز بازگشایی شد و رفت و آمد از طریق پل ابریشم جریان پیدا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ میثم برازنده افزود: به دلیل بروز برخی اتفاقات در نوار مرزی مشترک میان ایران و افغانستان در محدوده مرز میلک، مسیر ترانزیتی پل ابریشم در این مرز از 20 روز پیش از سوی کشور افغانستان بسته شده بود که با توجه به اهمیت صادرات و ترانزیت کالا از پایانه مرزی میلک به درخواست هیات حاکمه افغانستان این مجموعه مرزی از امروز فعال شد.

برازنده اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران اعتقاد به حسن همجواری و رعایت معاهدات بین المللی دارد درخواست هیات حاکمه افغانستان را در خصوص مذاکره پذیرفته و به همین سبب مذاکرات لازم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شدو دراین مذاکرات نماینده عالی کشور افغانستان اعزامی از کابل پس از سیر مذاکرات با نماینده جمهوری اسلامی ایران توافق کردند که پل ابریشم از امروز و با توجه به اهمیت ترانزیت و ظرفیت هایی که مجموعه میلک دارد در حوزه تجارت بازگشای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مرز میلک پس از 23 روز مسدودی

بازگشایی مرز میلک پس از 23 روز مسدودی