مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 تیر 1401 ساعت 10:522022-07-19بين الملل

قدرتمند شدن ایران، روسیه و چین در کاهش نفوذ آمریکا در منطقه تاثیر داشته است


سید امیر نصری در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین با اشاره به سفر اخیر جو بایدن رییس جمهور آمریکا به عربستان اظهار کرد: در دوره ریاست جمهوری هر یک از رؤسای جمهور آمریکا از جمله بوش و اوباما شاهد بودیم که رییس جمهور وقت حداقل یک سفر به عربستان داشته است.

وی عنوان کرد: در دوره ریاست جمهوری اوباما که آمریکا در اواسط بحران اقتصادی خود قرار داشت، اوباما با سفر به عربستان یک قرارداد 60 میلیارد دلاری با عربستان منعقد کرد که ظاهرا برای خرید سلاح بود اما بسیاری از کارشناسان در این زمینه اظهار کردند که در آن برهه زمانی عربستان نیاز به این میزان از سلاح نداشت.

این کارشناس امور سیاسی تصریح کرد: زمان ترامپ هم یک قرارداد سنگین با مبلغ 400 میلیارد دلار بین آمریکا و عربستان منعقد شد و الان هم بایدن در آمریکا با یک سری از چالش ها روبرو است که از آن جمله می توان به افزایش تورم اشاره کرد.

نصری با اشاره به دلایل تورم در آمریکا گفت: بحث تزریق بیش از یک تریلیون دلار به بورس آمریکا در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا که در زمان ترامپ صورت گرفت، موجب شد تورم در این کشور افزایش یابد.

وی افزود: جنگ روسیه و اوکراین نیز روی وضعیت اقتصادی آمریکا تأثیر گذاشته و باعث افزایش نارضایتی مردمی از بایدن شده به گونه ای که بر اساس آمارها میزان محبوبیت او در حال حاض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرتمند شدن ایران، روسیه و چین در کاهش نفوذ آمریکا در منطقه تاثیر داشته است

قدرتمند شدن ایران، روسیه و چین در کاهش نفوذ آمریکا در منطقه تاثیر داشته است