مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 تیر 1401 ساعت 10:222022-07-18اقتصادي

پرداخت یارانه نقدی به تورم و افزایش نقدینگی دامن می زند


عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه یارانه نقدی به تورم و افزایش نقدینگی دامن می زند گفت: هرگونه تزریق منابع مالی به بازار قطعاً تورم زاست و بهترین راه برای مهار تورم و توزیع عادلانه منابع یارانه، - حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: متاسفانه سالهاست که بخش عظیمی از منابع ارزی کشور به دلیل پرداخت یارانه در قالب ارز ترجیحی هدر رفته و مردم بهای سنگین آن را پرداخته اند.

وی افزود: طبق سیاست ارز ترجیحی باید رفاه و آسایش خانواده ها افزایش پیدا می کرد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه تقلیل هم یافت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: طی سالهای گذشته هزاران میلیارد تومان از درآمدهای ارزی کشور صرف توزیع یارانه به بخش های مختلف اقتصادی کشور شد اما شاهد عدم توزیع عادلانه این درآمدها و یارانه ها در قالب ارز ترجیحی بودیم.

فیروزی گفت: بسیاری از دامداران از اینکه نمی توانستند نهاده های دامی مورد نیاز واحد تولیدی خود را تامین کنند گلایه داشتند، این در حالی بود که ارز ترجیحی سه سال برای واردات نهاده های دامی پرداخت می شد.

فیروزی اظهار داشت: متأسفانه تخصیص ارز ترجیحی میزان واردات کالاها را به شدت افزایش داد و این کالاها بی رویه وارد کشور می شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت یارانه نقدی به تورم و افزایش نقدینگی دامن می زند

پرداخت یارانه نقدی به تورم و افزایش نقدینگی دامن می زند