مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 تیر 1401 ساعت 09:422022-07-18اقتصادي

توسعه گردشگری یزد نباید مخل آرامش ساکنین بافت شود/چرا پلان مدیریت اجرایی نشده؟


رییس کارگروه ملی گردشگری و صنایع دستی پایدار بنیادجهانی انرژی ایران با اشاره به ارزش های بافت تاریخی یزد که منجر به ثبت جهانی آن شد گفت: توسعه گردشگری نباید مخل آرامش و امنیت ساکنان بافت تاریخی شود.

- سیدرضا بهادری، رییس کارگروه ملی گردشگری و صنایع دستی پایدار بنیاد جهانی انرژی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره اهمیت جهانی شدن بافت تاریخی یزد از تیرماه 96، اظهار کرد: یکی از دلایل ثبت جهانی بافت تاریخی یزد معماری و آثار تاریخی آن است اما دلایل مختلف دیگری هم برای این موضوع مهم وجود دارد.

وی پویایی و زنده بودن را از دیگر دلایل حائز اهمیت جهانی شدن بافت تاریخی یزد دانست و افزود: موضوعی که متاسفانه روز به روز در حال کمرنگ تر شدن است، تبدیل شدن خانه های سرشار از زندگی و نشاط به اقامتگاه ها و کافی شاپ است، در حالی که بافت تاریخی یزد ظرفیت تحمل فیزیکی و اجتماعی، فرهنگی مشخص و محدودی برای این کاربری ها دارد.

بهادری تصریح کرد: چنانچه وجود کافی شاپ ها، هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی بر مبنای اصول توسعه پایدار ایجاد شود هیچ مخالفتی با ایجاد آنها نیست به شرط آنکه ظرفیت بافت تاریخی نادیده گرفته نشود و اصالت اجتماعی فرهنگی جامعه میزبان در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گردشگری یزد نباید مخل آرامش ساکنین بافت شود/چرا پلان مدیریت اجرایی نشده؟

توسعه گردشگری یزد نباید مخل آرامش ساکنین بافت شود/چرا پلان مدیریت اجرایی نشده؟