مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 17:422022-07-17سياسي

وینستون چرچیل؛ برترین بریتانیایی تاریخ


او در نطق مشهورش در مجلس عوام بریتانیا، در مقام سیاستمداری که مدافع جنگ با هیتلر بود، خطاب به مردم کشورش گفت: «چیزی برایتان ندارم جز خون و اشک و عرق و کار سخت.

- او در نطق مشهورش در مجلس عوام بریتانیا، در مقام سیاستمداری که مدافع جنگ با هیتلر بود، خطاب به مردم کشورش گفت: چیزی برایتان ندارم جز خون و اشک و عرق و کار سخت.

عصر ایران؛ احمد فرتاش - وینستون چرچیل شصت ویکمین نخست وزیر بریتانیا بود که از 10 می 1940 تا 26 جولای 1945 رهبری سیاسی این کشور را در کوران جنگ جهانی دوم بر عهده داشت و نقشی بسیار موثر و انکارناپذیر در شکست آدولف هیتلر و نابودی نازیسم در اروپا ایفا کرد.

چرچیل البته یکبار دیگر نیز در فاصله سال های 1951 تا 1955 به مدت چهار سال و پنج ماه نخست وزیر بریتانیا شد و در مارس 1955 بالاخره متقاعد شد که دچار کهولت سن است و باید نخست وزیری را به شخص دیگری واگذار کند.

نقاشی مشهور گراهام ساترلند، نقاش معروف انگلیسی، از وینستون چرچیل این نقاشی که از سوی حزب محافظه کار بریتانیا در روز تولد چرچیل به وی اهدا شد، ابتدا خشم چرچیل را برانگیخت، ولی نهایتا باعث شد او پیری و ضعف خودش را بپذیرد و در 5 آوریل 1955 از نخست وزیری بریتانیا استعفا کند.

چرچیل این تابلو را سوزاند و امروزه فقط تصاویری از آن در دست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وینستون چرچیل؛ برترین بریتانیایی تاریخ

وینستون چرچیل؛ برترین بریتانیایی تاریخ