مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 09:572022-07-17اقتصادي

میزبانی باغ های مازندران از آفت مگس مدیترانه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز درباره آخرین وضعیت آفت مگس مدیترانه در باغ های استان، اظهار کرد: این روزها درختانی ازجمله سیب، گلابی، شلیل دیررس، انجیر میزبان هایی هستند که آفت مگس مدیترانه زاد و ولد کنند تا در زمان نارنگی و مرکبات  میزبان درختان شود.

وی افزود: موضوع مهمی که باغداران باید به آن توجه کنند این است تمام میوه های رسیده روی درخت باید برداشته شده و میوه های رسیده پای درخت هم باید جمع آوری و در عمق 50 سانتی متری خاک دفن شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت تله های جذب کننده در باغ ها، اضافه کرد: درصورت مشاهده آفت در این تله ها، طعمه پاشی در دستور کار قرار گیرد که در این صورت نگرانی از افزایش جمعیت آفت از بین خواهد رفت.

زاغی یادآور شد: مگس مدیترانه؛ آفت مناطق گرمسیری بوده که در مازندران طی فصل های گرم شاهد فعالیت پنج نسل و در فصل های سرد شاهد فعالیت چهار نسل آفت هستیم.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم باغ های مخلوط هستند که زمینه فعالیت و افزایش جمعیت آفت را فراهم می کنند.

زاغی با تاکید بر اینکه اگر باغداران به توصیه ها گوش کنند مشکلی نخواهیم داشت، گفت: درحال حاضر آفت در شهرهای ساری، میاندورود، جویب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزبانی باغ های مازندران از آفت مگس مدیترانه

میزبانی باغ های مازندران از آفت مگس مدیترانه