مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 09:072022-07-17سياسي

برای تحول و پیشرفت در زمینه حقوق عامه چه کارهایی لازم است؟


عضو حقوقدان شورای نگهبان در بررسی وظایف دستگاه های مختلف درحفظ و تقویت حقوق عامه گفت: یکی از وظایف حکومت به معنای عام، حمایت از حقوق افراد و حقوق عامه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضاییه با تأکید بر مسئله ی امنیت روانی مردم و احیای حقوق عامه فرمودند: یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند.

امنیّت روانی یعنی هر روز یک شایعه ای، یک دروغی، یک حرف هراس افکننده ای در ذهنها پخش نشود.

 1401/04/07 رسانه KHAMENEI.

IR درگفت وگویی با سیامک ره پیک، عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به بررسی مفهوم حقوق عامه و وظایف دستگاه های مختلف برای حفظ و تقویت آن پرداخته است.

* در تقسیم بندی علم حقوق و از لحاظ نظری، حقوق عامه چه جایگاهی دارد و چه موضوعاتی ذیل حقوق عامه تعریف می شود؟ حقوق عامه در تعریف عمومی، یعنی بخشی از حقوق جامعه به اعتبار حیث جمع بودن.

گاهی اوقات حقوق برای افراد جامعه مطرح می شود، منتها به اعتبار اینکه هر فردی یک حقی دارد موردتوجه قرار می گیرد؛ مثل انواع و اقسام حقوق مدنی ای که افراد دارند، حالا چه جنبه ایجابی آن که بخواهیم به کسی حق بدهیم، چه جنبه سلبی آن که حقش مورد تعرض قرار بگیرد و از آن دفاع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تحول و پیشرفت در زمینه حقوق عامه چه کارهایی لازم است؟

برای تحول و پیشرفت در زمینه حقوق عامه چه کارهایی لازم است؟