مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 08:522022-07-17اقتصادي

4 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران/ تلاش برای نوسازی ساختمان ها در پایتخت


رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 4 هزار هکتار بافت فرسوده در پایتخت وجود دارد، گفت: بافت فرسوده نسبت به گذشته با وجود ساخت و سازهای صورت گرفته افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره بافت فرسوده اظهارداشت: بافت فرسوده نسبت به گذشته با وجود ساخت و سازهای صورت گرفته افزایش یافته و این بافت اکنون به 4 هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: در زمینه نوسازی بافت فرسوده امکان ساخت تا 4 طبقه در گذشته نیز وجود داشته ولی با این وجود مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و چون زمین ها ریزدانه هستند و امکان تامین نشدن پارکینگ وجود نداشت، شرایط برای ساخت یک طبقه اضافی فراهم نبود.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: یک طبقه اضافی باید در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شود و اگر اعلام شده که غیرقانونی است، باید بررسی و سپس تصویب شود البته این طرح هنوز ابلاغ نشده است.

چمران گفت: افراد با ساخت سه طبقه مشکل دارند و به دنبال ساخت چهار طبقه هستند.

مشکل اصلی در بازسازی و عدم بازسازی قطعات است و برخی به ساخت اقدام می کنند و ناچار به عقب نشینی هستند و به این ترتیب کوچه ها دندانه ای می شوند و امکان ورود به پارکینگ در برخی واحدها سلب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران/ تلاش برای نوسازی ساختمان ها در پایتخت

4 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران/ تلاش برای نوسازی ساختمان ها در پایتخت