مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 08:072022-07-17اقتصادي

وضعیت خطرناک فرونشست زمین در منطقه 18 و 19 تهران


اگر شهرداری بتواند آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز را از طریق بازچرخانی آب های سطحی تامین کند، ضمن کاهش هزینه های انتقال آب در شبکه لوله کشی، - تصفیه خانه های اطراف پایتخت می توانند حجم بیشتری از آب تولیدی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

نایب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن خطرناک توصیف کردن وضعیت فرونشست زمین در مناطق 18 و 19 پایتخت گفت: در حال تدوین طرحی در شورای شهر تهران هستیم که براساس آن شهرداری ملزم خواهد شد که برای مصارف شهری آب از جمله آبیاری فضای سبز، حتما از بازچرخانی آب های سطحی استفاده کند.

اجرای این طرح، قطعا می تواند تا حد زیادی منجر به کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی پایتخت شود و نرخ فرونشست زمین در تهران را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، فرونشست زمین پدیده ای است که مثل بمب ساعتی در کمین زیرساخت های شهری بسیاری از کلانشهرهای کشور از جمله تهران قرار گرفته است؛ به نحوی که به گفته کارشناسان شهری، اگر فکری به حال جلوگیری از تشدید نرخ فرونشست تهران نشود، در آینده ای نه چندان دور شاهد بروز فروچاله های ناگهانی در سطح شهر و آسیب دیدن تاسیساتی نظیر تیرهای چراغ برق، خطوط قطارهای برون شهری و درون شهری، آسفالت خیابان ها و بسیاری دیگر از زیرساخت های شهری پایتخت خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت خطرناک فرونشست زمین در منطقه 18 و 19 تهران

وضعیت خطرناک فرونشست زمین در منطقه 18 و 19 تهران