مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 07:522022-07-17اقتصادي

یک تیر و چند نشان طرح دارویاری


البته باید توجه کرد کسانی که می خواهند دارو را بدون نسخه پزشک و به صورت آزاد خریداری کنند، با افزایش هزینه ها مواجه شده و در نتیجه خرید آزاد دارو دیگر جذابیتی برای سودجویان این حوزه نخواهد داشت.

- اصلاح سیاست های ارزی دارو یا همان طرح دارویاری، اجرا شد تا دست قاچاقچیان و محتکران را از بازار دارویی کشور و بازی با سلامت و جان بیماران کوتاه کند؛ حال باید پرسید که در این طرح تکلیف یارانه دارو چه می شود و چگونه پرداخت از جیب مردم در خرید دارو تغییر نمی کند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دارو یک کالای مهم و البته حیاتی بوده که همه مردم به نوعی با آن سروکار دارند.

بر همین اساس هم قیمت و در دسترس بودن آن برای همه افراد مهم است.

وقتی داروی ارزانِ ایرانی سوغات خارجی ها بود طبق اعلام وزارت بهداشتی ها، طی سال های اخیر، با تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو، قیمت دارو در کشورمان نسبت به کشورهای همسایه بسیار پایین بود و همین موضوع جذابیت قاچاق معکوس داروهای ایرانی به کشورهای همسایه را افزایش می داد؛ به طوری که سوبسیدی که از سوی دولت برای دارو و در راستای حمایت مالی از بیماران پرداخت می شد، با قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه، از دسترس ایرانیان خارج می شد و عملا داروی ارزانِ موجود در ایران، سوغات خارجی ها می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تیر و چند نشان طرح دارویاری

یک تیر و چند نشان طرح دارویاری