مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 00:072022-07-16فرهنگي

وزیر فرهنگ: تفاوت در پوشش مردم را به رسمیت می شناسیم


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به اینکه پوشش ایرانیان در طول تاریخ هنرمندانه بوده، گفت: - آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، عصر روز جمعه 24 تیرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم بر لزوم محترم شمردن تنوع اجتماعی در حوزه مد و لباس تأکید و تصریح کرد: نگاه ما در موضوع مد و لباس به عنوان یکی از سرفصل های مهم کاری در حوزه فرهنگ عمومی است و در این راستا به تمام تنوع های اجتماعی احترام می گذاریم، به دنبال تحمیل نوع خاصی از لباس و پوشش نیستیم و تمام تفاوت ها را به رسمیت می شناسیم.

اسماعیلی در ادامه افزود: عرصه مد و لباس، یکی از سرفصل های مهم کاری در حوزه فرهنگ عمومی بوده آن هم در حالی که  تاریخ فرهنگ و هنر ایران در این حوزه بسیار تابناک است و ویژگی های تمدنی ایران حکایت از تنوع در پوشش مردمان این سرزمین دارد که اکنون به یک هویت بزرگ و واحد در قامت تمدن باشکوه ایرانی اسلامی با شاخصه همراهی پوشش و هنر همراه شده است.

او با تأکید بر اینکه  پوشش همواره جزء هویت تاریخی مردم سرزمین ما است، اذعان داشت: در تمام آثار تاریخی ایران که در موزه ها و ابنیه های تاریخی قابل مشاهده است، قب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر فرهنگ: تفاوت در پوشش مردم را به رسمیت می شناسیم

وزیر فرهنگ: تفاوت در پوشش مردم را به رسمیت می شناسیم