مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 18:472022-07-16اجتماعي

جاهای خنک برای سفر در تابستان


گردشگران در فصل تابستان برای فرار از گرما به دنبال مقاصدی چون شهرهای سردسیر یا روستاهای ییلاقی با آب و هوایی خنک و دلپذیر هستند.

بیشتر گردشگران ترجیح می دهند در فصل تابستان به مقاصدی چون روستاهای ییلاقی در شمال یا شهرهای سردسیر در دیگر نقاط کشور سفر کنند که آب و هوایی خنک و مطبوع داشته باشد؛ شهرها یا روستاهایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در ارتفاعات، تابستان هایی دلپذیر و حتی سرد دارند.

این مناطق با طبیعت سرسبز و مناظری بی بدیل و نفس گیر، مقاصد فوق العاده ای برای فرار از گرمای تابستان و همچنین شلوغی و همهمه شهری هستند.

برای پاسخ به پرسش مهم تابستان کجا بریم ، در ادامه این مقاله با کجارو همراه باشید تا با برخی از خنک ترین مقاصد گردشگری ایران آشنا شوید.

جواهرده روستای جواهرده، یکی از ییلاقات مازندران و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رامسر است که برای دسترسی به آن باید در جاده ای پرپیچ و خم، رویایی، جنگلی و سرسبز رانندگی کنید؛ جاده ای که گاهی در مه غرق می شود.

این روستا در ارتفاعات البرز در احاطه قله های سرخ قله، واژک سه برار رژه (رجه) و سماموس واقع شده است و آب و هوایی دلپذیر دارد؛ به طوری که مردم رامسر در گذشته از آن به عنوان ییلاق استفاده می کردند و در زمستان های سرد و برفی جواهرده دوباره به شهر خود باز می گشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاهای خنک برای سفر در تابستان

جاهای خنک برای سفر در تابستان