مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 18:072022-07-16سياسي

سازمان توسعه تجارت: امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین صحت ندارد


طبق اعلام سازمان توسعه تجارت امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین صحت ندارد، آنچه به امضای رییس جمهور روسیه رسیده، تمدید اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی فعلی است که از سال 98 به اجرا درآمده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت، محمودرضا کریمی با اشاره به انتشار خبر امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین در رسانه ها، ضمن تکذیب این خبر بیان کرد: آنچه به امضای رییس جمهور روسیه رسیده، تمدید اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا است که از 5 آبان 98 به مدت 3 سال اجرایی شده است.

 دستیار رسانه ای رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از آنجایی که موافقت نامه مذکور در آبان ماه سال جاری منقضی خواهد شد و مذاکرات انعقاد تفاهمنامه تجارت آزاد با اوراسیا هنوز ادامه دارد، سران کشورهای عضو این اتحادیه به تمدید موافقت نامه تجارت ترجیحی اقدام کردند.

به گفته کریمی، مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای عقد موافقت نامه تجارت آزاد هنوز به اتمام نرسیده و انتظار می رود که پس از حداقل انجام دو دور مذاکرات طی ماه های آینده این مذاکرات به اتمام برسد.

  وی در این زمینه گفت: پس از اتمام مذاکرات متن موافقتنامه آماده امضای مقامات دو طرف خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان توسعه تجارت: امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین صحت ندارد

سازمان توسعه تجارت: امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین صحت ندارد