مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 13:472022-07-16پزشكي

پیداشدن درمان عجیبی برای آلزایمر


درمان بیماری آلزایمر به دلیل دشواری در رساندن عوامل درمانی از طریق سد خونی مغز، تا مدت ها پیچیده بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نوروساینس نیوز، بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می دهد که ممکن است با عوض کردن خون بتوان به درمان آلزایمر کمک کرد.

پژوهش جدیدی که در مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس در هیوستون (UTHealth Houston) انجام شده است، نشان می دهد که یک درمان جدید و اصلاح کننده برای بیماری آلزایمر ممکن است عوض کردن کل خون باشد که تشکیل پلاک آمیلویید را در مغز موش ها به طور موثری کاهش می دهد.

این گروه پژوهشی به سرپرستی دکتر کلودیو سوتو (Claudio Soto)، استاد بخش عصب شناسی مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس در هیوستون، مجموعه ای از درمان های تعویض کامل خون را انجام دادند تا خون موش هایی را که پروتیین های پیش ساز آمیلویید عامل بیماری آلزایمر را در خود دارند، تا اندازه ای با خون موش های سالم با زمینه ژنتیکی مشابه جایگزین کنند.

سوتو گفت: این پژوهش، به اثبات مفهوم استفاده از فناوری هایی می پردازد که معمولا در آزمایش های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند؛ از جمله پلاسمافرزیس (Plasmapheresis) یا دیالیز خون که به پاکسازی خون بیماران مبتلا به آلزایمر و کاهش تجمع مواد سمی در مغز می پردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیداشدن درمان عجیبی برای آلزایمر

پیداشدن درمان عجیبی برای آلزایمر