مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 12:572022-07-16سياسي

هدف از سفر قریب الوقوع پوتین و اردوغان به تهران چیست؟


رؤسای جمهور روسیه و ترکیه طی روزهای آینده برای شرکت در یک نشست سه جانبه با ایران درخصوص آینده بحران سوریه، به تهران سفر خواهند کرد؛ نشستی که نشان از نقش مهم ایران در عرصه منطقه ای و حتی جهانی دارد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: یکی از اهداف دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار، تقویت سیاست خارجی کشور، با محوریت برقراری ارتباط نزدیک با کشورهای همسایه و پررنگ تر کردن هرچه بیشتر نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه بوده است؛ در همین راستا آیت الله رییسی در کمتر از یک سال از ابتدای دوره ریاست جمهوری اش، 5 سفر خارجی به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه، قطر و عمان داشته است.

      در طرف مقابل نیز در 2 ماه اخیر 6 تن از سران کشورهای خارجی، یعنی رییس جمهور سوریه، امیر قطر، رییس جمهور ونزوئلا، رییس جمهور تاجیکستان، رییس جمهور ترکمنستان و رییس جمهور قزاقستان طی سفرهای جداگنه به ایران آمدند و با مقامات کشور دیدار کردند؛ ماحصل این سفرها انجام توافقات و امضای سندهای همکاری برای تقویت روابط دوجانبه این کشورها با ایران در تمامی زمینه ها، به خصوص در مسائل اقتصادی بوده است.

* نشست ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه در چند روز اخیر نیز خبرهایی مبنی بر سفر قریب الوقوع ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به تهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف از سفر قریب الوقوع پوتین و اردوغان به تهران چیست؟

هدف از سفر قریب الوقوع پوتین و اردوغان به تهران چیست؟