مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 12:422022-07-16فرهنگي

موزه موسیقی در سنندج راه اندازی می شود


شهردار سنندج از تلاش شهرداری برای حفظ عنوان «شهر خلاق موسیقی یونسکو» سنندج خبر داد و گفت: به همین منظور برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دارد و منزل تاریخی جواهری در پارک شهدا و بافت قدیمی شهر سنندج به موزه موسیقی تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، سیدانور رشیدی در اختتامیه دهمین جشنواره دف نوای رحمت در پردیس سینمایی بهمن سنندج اظهار کرد: کردستان پایتخت دف، پایتخت نوروز و سنندج شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب ایران سرشار از جلوه های زیبای هنر و زادگاه اساتید بزرگی همچون کامکارها، عندلیبی ها و بسیاری از بزرگان موسیقی ایران است.

شهردار سنندج تصریح کرد: از بطن کردستان فرهنگی اولیا، صالحان وعارفانی زاده و رشد پیدا کرده اند که نمونه بی نظیری از زهد و پارسایی بوده اند.

وی گفت: کسب عنوان پایتخت دف جهان از دل عارفان بزرگان و صالحان این استان برآمد، بزرگ انسان هایی که هیچ گاه بدون رضای خدا در خاک قدم برنداشته اند.

رشیدی از خانواده کامکارها و عندلیبی ها به عنوان ذخایر فرهنگی کردستان نام برد و گفت: به برکت وجود پیشکسوتان عرصه موسیقی و جوانان هنرمند و تازه نفس این دیار و سایر ظرفیت های هنری و فرهنگی، سنندج عنوان پایتخت موسیقی جهان را بدست آورد که قطعا حفظ این عنوان شایسته نیاز به تلاش همگانی و عزم همه بخش ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه موسیقی در سنندج راه اندازی می شود

موزه موسیقی در سنندج راه اندازی می شود