مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 07:272022-07-16بين الملل

نشنال اینترست: سیاست خارجی آمریکا در منطقه غرب آسیا ورشکسته است


نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی نوشت: سیاست خارجی آمریکا در منطقه غرب آسیا سال هاست که پرهزینه و کم فایده شده، اما با این وجود، دولت بایدن به همان دیپلماسی ناکارآمد ادامه می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی نوشت: برخی حامیانِ برقراری روابط و پیوندهای نزدیک تر میان واشنگتن و متحدان منطقه ای اش در خاورمیانه، از ابتکارهای احتمالی جو بایدن برای قول و قرار های جدید به ریاض در حوزه مسائل نظامی و راهبردی حمایت می کنند.

این رویه در شرایطی جنبه عملیاتی به خود گرفته که بسیاری از تصمیم سازان و تحلیلگران آمریکایی نسبت به تداوم تعهد متحدان منطقه ای به آمریکایی، و نظم مطلوب آمریکایی در خاورمیانه در دوره پس از جنگ روسیه و اوکراین، ابراز نگرانی می کنند.

در شرایط کنونی که قدرت های جهانی عملا بر شدت رقابت های راهبردی افزوده اند، ارزیابی مجدد و بازنگری در دیدگاه های قدیمی حاکم در واشنگتن، کاملا ضروری است.

  اندیشمندان دستگاه سیاست خارجی آمریکا که عمدتا در نگاه به مسائل بین المللی، تحت تاثیر تحربیات خود از دوران جنگ سرد هستند، بر این باورند که بایستی برای اتحادهای بلندمدت، نوعی امتیاز و مزیت قائل شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشنال اینترست: سیاست خارجی آمریکا در منطقه غرب آسیا ورشکسته است

نشنال اینترست: سیاست خارجی آمریکا در منطقه غرب آسیا ورشکسته است