مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 16:472022-07-15بين الملل

اعلام آمادگی ایران و اوکراین برای گسترش روابط دوجانبه


موضع اصولی و صریح جمهوری اسلامی در مخالفت با جنگ و حمایت از توقف جنگ، همانند رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی مبتنی بر استاندارد دوگانه نیست.

- در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، طرفین در مورد روابط دوجانبه و برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با جنگ تاکید و تصریح کرد: همان طور که از ابتدای بحران اعلام کرده ایم، ما مخالف جنگ در افغانستان، یمن ، فلسطین و از جمله اوکراین هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سیاست اِعمالی ما نیز منطبق بر همین اصل بوده و مخالف هر گونه اقدامی که منجر به ادامه و تشدید درگیری ها شود، هستیم.

امیرعبداللهیان ضمن رد اتهامات بی پایه و اساس اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا علیه کشورمان، مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین، طرح این گونه ادعاها را هم زمان با سفر بایدن به سرزمین های فلسطین اشغالی، در راستای اهداف و اغراض سیاسی خاص خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: موضع اصولی و صریح جمهوری اسلامی در مخالفت با جنگ و حمایت از توقف جنگ، همانند روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی ایران و اوکراین برای گسترش روابط دوجانبه

اعلام آمادگی ایران و اوکراین برای گسترش روابط دوجانبه