مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-15دانش

درخواست برای پاک کردن عنوان یک روز از تقویم کشور


پس از گذشت 7 سال از امضای برجام و در پی آن بدعهدی آمریکا و غرب در این توافق، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه در نامه ای از رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته تا روزی که در تقویم کشور بعد امضای برجام نام گذاری شده را پاک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سه شنبه 23 تیر 1394 ( 14 ژوییه سال 2015) بود که برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک به عنوان یک توافق بین المللی بین کشور های گروه 1+5 ( آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و ایران و در شهر وین اتریش رقم خورد.

البته با اینکه توافق اولیه موسوم به برجام در ماه ژوییه به نتیجه رسید اما مذاکرات ادامه یافت تا سرانجام در آوریل 2015 به تفاهم لوزان به عنوان چارچوبی برای توافق وین دست یافتند.

توافقی که قرار بود براساس آن ایران یکسری اقدامات را انجام دهد و در قبال آن تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته شود.

اتفاقی که تا به امروز به عقیده مردم و کارشناسان تنها از سوی ایران انجام شده و طرف غربی با بدعهدی و بدقولی و با بهانه سازی های مختلف به تعداتش عمل نکرده است.

در روزهای ابتدایی پس از امضای برجام بسیاری از مسئولان دولت سابق و حامیان دولت وقت معتقد بودند از پس بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و از امضای توافق به عنوان یک پیروزی بزرگ یاد می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست برای پاک کردن عنوان یک روز از تقویم کشور

درخواست برای پاک کردن عنوان یک روز از تقویم کشور