مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 11:372022-07-15سياسي

امضای 19 سند همکاری رهاورد سفر بردی محمداف به ازبکستان


رییس جمهور ترکمنستان که در رأس یک هیأت عالی رتبه به شهر «تاشکند» سفر کرده با رییس جمهور ازبکستان دیدار و مقامات دو کشور 19 سند همکاری امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان که در رأس یک هیأت عالی رتبه به شهر تاشکند سفر کرده با شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان دیدار و مقامات دو کشور 19 سند همکاری امضا کردند.

پس از پایان مذاکرات دوجانبه در قرارگاه کوک سرای مراسم امضای اسناد برپا شد.

سردار بردی محمداف و شوکت میرضیایف بیانیه مشترک را صادر کردند که در آن توافقات اصلی مندرج و وظایف بلندمدت مبنی بر گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه و شراکت راهبردی بین ازبکستان و ترکمنستان تعیین شده است.

همچنین با حضور روسای جمهور 19 سند از جمله قرارداد گسترش همکاری های حمل و نقل- ترانزیتی، قرارداد همکاری در زمینه گردشگری، قرارداد مدیریت، حفاظت و بهره برداری عاقلانه از منابع آب رودخانه آمودریا ، قرارداد برگزاری مسابقات مشترک طرح های ابتکاری علمی- تحقیقاتی، برنامه همکاری های اقتصادی و بازرگانی و توسعه تعاونی صنعتی برای سال های 2022 و 2025 میلادی امضا شد.

همچنین برنامه همکاری های علمی- فنی برای سال های 2022 و 2024 میلادی، برنامه همکاری بین وزارتخانه های امور خارجه برای سال های  2023 و 2024 میلاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای 19 سند همکاری رهاورد سفر بردی محمداف به ازبکستان

امضای 19 سند همکاری رهاورد سفر بردی محمداف به ازبکستان