مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 تیر 1401 ساعت 10:222022-07-15بين الملل

سفر بایدن به معنای پایان دیپلماسی با ایران نیست


شاید خیلی ها سفر بایدن به منطقه را به معنای پایان دیپلماسی با ایران تلقی کنند اما معتقدم این سفر رییس جمهور آمریکا را از نزدیک با مشکلات منطقه و عمق استراتژیک ایران بیشتر آشنا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سفر جو بایدن به منطقه برنامه ب آمریکا برای خاورمیانه و با رویکردی انفعالی انجام می شود گفت: وقتی بایدن روی کار آمد، گفت سیاست تنش زدایی با ایران را پیش می گیرد و برخی متحدانش را به حاشیه راند اما وقتی برجام به نتیجه نرسید برنامه ب در سیاست خارجی اش را فعال کرده است و سعی دارد وارد حوزه تنشی با ایران شود که متحدان عرب و رژیم اسراییل سعی داشته و دارند علیه ایران همواره زنده نگه دارند.

وی گفت: سفر بایدن به منطقه با توجه به بحران انرژی تحت تاثیر بحران اوکراین نشان دهنده انفعال این کشور و از موضع ضعف است چرا که به دنبال تامین انرژی به منطقه آمده است.

این کارشناس مسایل بین الملل گفت: به چند دلیل سیاست آمریکا در انجام این سفر در این مقطع اشتباه است؛ اول اینکه الان کشورهایی مثل عربستان و امارات به خاطر مقتضیات بازار، تولید و صادرات نفت خود را به حداکثر رسانده اند و نمی توانند بیشتر از این تولید کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بایدن به معنای پایان دیپلماسی با ایران نیست

سفر بایدن به معنای پایان دیپلماسی با ایران نیست