مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 تیر 1401 ساعت 22:372022-07-14بين الملل

کاردار سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد


در پی حکم دادگاه سوئد درباره حمید نوری، کاردار سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران در این باره به وی تسلیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی صدور حکم دادگاه در سوئد درباره حمید نوری شهروند ایرلنی زندانی در این کشور، عصر امروز (پنجشنبه) رییس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه، کاردار سفارت سوئد در تهران را در غیاب سفیر آن کشور به وزارت امور خارجه احضار کرد و ضمن محکوم کردن مفاد بیانیه رسانه ای و رای صادره از سوی دادگاه ناحیه استکهلم سوئد علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در آن کشور، یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران در این باره را به وی تسلیم کرد.

  رییس اداره سوم غرب اروپا در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات مقامات دادگاه سوئدی علیه جمهوری اسلامی ایران و نظام قضایی کشور و حکم صادره علیه آقای نوری را اعلام و آنرا غیرقانونی و بر خلاف موازین حقوق بین الملل دانست.

  وی تاکید کرد دادگاه فاقد صلاحیت سوئدی، در رسیدگی غیرقانونی به پرونده، اصول مسلّم حاکمیت و استقلال دولت ها در حقوق بین الملل را نقض کرده است.

در این دیدار تأکید شد ادعاهای مطروحه در فرآیند پرونده آقای حمید نوری مبتنی بر شهادت واهی عناصر گروهکهای تروریستی بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاردار سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

کاردار سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد