مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 تیر 1401 ساعت 15:172022-07-14فرهنگي

تاریخ شفاهی سینمای ایران؛ سربداران


موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشست های تاریخ شفاهی خود همزمان با زادروز محمدعلی نجفی گفتگویی از او درباره سریال «سربداران» را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشست های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز محمدعلی نجفی فیلمنامه نویس و کارگردان بخش هایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند که مربوط به سربداران است را منتشر کرده است.

محمدعلی نجفی درباره نقش قاضی شارح در سربداران گفت: کیهان رهگذار (مشاور کارگردان) بازی مهدی هاشمی را در نمایش دایره زنگی قفقاز به کارگردانی داریوش فرهنگ دیده بود و این نقش را برای او درنظر داشت و برای نقش شیخ حسن جوری هم سعید نیک پور و پرویز پورحسینی را درنظر داشتند که هیچ کدام نشد.

وی ادامه داد: در مورد قاضی شارح با توجه به اینکه این نقش بسیار جدی بود مهدی هاشمی را برای این نقش مناسب ندیدم و تنها گزینه ام علی نصیریان بود زیرا چهره اش هم مثبت و هم منفی بود که خوشبختانه آقای نصیریان هم پذیرفت.

نجفی با بیان اینکه برای نقش شیخ حسن جوری هم خیلی ها را در نظر داشتند و تست کرده بودند، خاطرنشان کرد: حتی علی نصیریان برای این نقش بیژن امکانیان را به ما پیشنهاد داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ شفاهی سینمای ایران؛ سربداران

تاریخ شفاهی سینمای ایران؛ سربداران