مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 تیر 1401 ساعت 09:472022-07-14بين الملل

چرا بایدن به دیدار با صهیونیست ها نیاز داشت؟


عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به دلایل حضور بایدن در سرزمین های اشغالی گفت: امروز بایدن زیر فشار است که چرا از متحدان آمریکا در منطقه بهره برداری خوبی انجام نداده است.

- محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه عملکرد بایدن در دو سال اخیر به صورتی بود که کشورهای حامی خود در منطقه از جمله سعودی، امارات و بحرین احساس تنهایی می کردند؛ تاکید کرد:  این عدم حمایت آمریکا موجب دلزدگی این کشورها در منطقه شده بود و به این نتیجه رسیده بودند که آمریکا متحد خوب و قابل اعتمادی در منطقه نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در همین سال گذشته شاهد بودیم که سعودی ها نیاز به شارژ کردن سامانه های موشکی پاتریوت خود داشتند که پس از عدم همکاری آمریکایی ها، مجبور به تهیه این موشک ها در بازار سیاه با قیمت های گزاف شدند.

به همین دلیل شاهد واکنش های منفی از جانب این کشورها مثل انعقاد برخی قراردادهای نظامی با چین و همچنین عدم همکاری با آمریکا در مسائل اخیر مثل نیاز بازار آمریکا و اروپا به نفت بیشتر، بوده ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس در دوران ترامپ حدود 200 میلیارد دلار قرارداد با شرکت های آمریکایی تصویب کرده بودند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بایدن به دیدار با صهیونیست ها نیاز داشت؟

چرا بایدن به دیدار با صهیونیست ها نیاز داشت؟