مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 12:422022-07-13اقتصادي

پزشکی قانونی با کمبود 300 پزشک در کشور مواجه است


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ما با یک سوم از ظرفیت ساختار سازمانی در حال خدمت هستیم، در حال حاضر در سراسر کشور با کمبود 300 پزشک مواجه هستیم.

- عباس مسجدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس حداقل های استاندارد کشور، دویست هزار مترمربع کمبود فضای فیزیکی داریم و از 465 مرکزی که در سراسر کشور در حال خدمت هستند 51 درصد فضاها ملکی است.

وی با بیان اینکه خدمات این سازمان در 38 شهرستان در مطب ها ارائه می شود، تصریح کرد: در 150 شهرستان مرکز قضایی وجود دارد اما به دلیل کمبود ابنیه، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص امکان استقرار پزشکی قانونی در آنها وجود ندارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تخصیص بودجه 100 میلیارد تومانی دولت جهت تجهیز سالن تجهیز در شهرستانها از عدم دریافت این بودجه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در صورت تخصیص این بودجه در سال جاری بیشتر شهرستان ها به سالن تشریح مجهز شوند.

مسجدی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی به جهت تحریم های ظالمانه و همچنین نبود اعتبارات کافی دچار محدودیت هایی هستیم، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت نخبگان بخشی از این نیازها را بومی شد که امسال بخشی از این تولیدات وارد چرخه آزمایشگاهی سازمان نظام پزشکی شد همچنین با برخی از شرکت های دانش بنیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکی قانونی با کمبود 300 پزشک در کشور مواجه است

پزشکی قانونی با کمبود 300 پزشک در کشور مواجه است