مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 11:422022-07-13اقتصادي

آیا باید خود را برای یک افشاگری بزرگ درباره کرونا آماده کنیم؟


شواهدِ در دسترس جفری ساکس، اقتصاددان و تحلیلگر سیاسی برجسته آمریکایی نشان می دهند ویروس کرونا از یک آزمایش بیولوژی در آمریکا و به صورت تصادفی به بیرون نشت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، پس از گذشته سه سال از آغاز پاندمی ویروس کرونا، هنوز توضیح روشن و شفافی در مورد ریشه های ظهور این پاندمی ارائه نشده است.

در این راستا، در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، به طور خاص این نکته مطرح شد که ویروس مذکور از بازار فروش محصولات گوشتی غیرقانونی در ووهان چین(از طریق خفاش) شیوع پیدا کرده است.

با این حال، اندکی بعد، کشورهای غربی و البته آمریکا، تئوری نشتِ/Leak Theory ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان چین را مطرح کردند و خواستار انجام تحقیقات شفاف در این رابطه شدند.

در این چهارچوب، در سال های اخیر، مقالات و گزارش های مختلفی در مورد آنچه تئوری نشت خوانده می شود و بی احتیاطیِ مسوولان آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان نوشته شده و البته ادعاهای زیادی نیز در این رابطه(عمدتا از سوی محافل غربی) مطرح شده است.

نکته اساسی در این میان این است که عمده دعاوی که تاکنون در مورد منشا ظهور ویروس کرونا مطرح شده اند، به جای تکیه بر استنادات علمی، رویکردهای سیاسی را مد نظر قرار داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا باید خود را برای یک افشاگری بزرگ درباره کرونا آماده کنیم؟

آیا باید خود را برای یک افشاگری بزرگ درباره کرونا آماده کنیم؟