مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 09:222022-07-13اقتصادي

سطح تراز آب ارومیه هیچ تغییر محسوسی نداشته است


ستاد احیای دریاچه ارومیه پس از 7 سال و صرف حدود 6 هزار میلیارد تومان وضعیت دریاچه ارومیه را به نقطه اول بازگرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در مجلس اظهار کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه پس از صرف 5700 میلیارد تومان اعتبار هیچ دستاورد مهمی برای نجات این دریاچه نداشته است.

وی با بیان این که روند نزولی سطح تراز دریاچه ارومیه از سال 1374 شروع شد و طی 20 سال 8 متر سطح تراز آب آن کاهش یافت ، افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال 94 در پی خشک شدن وسیع بخش های جنوبی دریاچه ارومیه تشکیل شد که در آن زمان سطح تراز آب این دریاچه به 1270.

04 رسیده بود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: از زمان تشکیل این ستاد اعتبارات هزینه شده 57306 میلیارد ریال بوده است که این میزان اعتبار به ارزش سال 1400 با محاسبه نرخ تسعیر دلار و نرخ تورم، معادل بیش از 150 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حجم بسیار زیادی کارهای مطالعاتی برای دریاچه ارومیه انجام شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس همین مطالعات و برابر اعلام رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه، 18 درصد علت خشک شدن تالاب، تغییر اقلیم و 82 درصد به دلیل مدیریت غلط منابع آبی حوزه آبریز بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح تراز آب ارومیه هیچ تغییر محسوسی نداشته است

سطح تراز آب ارومیه هیچ تغییر محسوسی نداشته است