مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 07:372022-07-13بين الملل

ده ها کشته و زخمی، حاصل درگیری ها در پایتخت هاییتی


مقامات محلی در هاییتی می گویند؛ ظرف مدت چهار روز درگیری های گروه های تبهکار در یکی از محله های جرم خیز پایتخت، ده ها نفر کشته شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از واشنگتن پست، مقامات محلی روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کردند که ده ها نفر در چهار روز نبرد گروه ها در یکی از محله های پایتخت هاییتی کشته شده اند.

ژان هیسلین فردریک، معاون شهردار منطقه سیت سولیل پورتو پرنس، اعلان کرد که زد وخوردهای روز جمعه در درگیری بین اعضای دو باند رقیب آغاز شد که منجر به کشته شدن دست کم 50 نفر و زخمی شدن بیش از 50 نفر دیگر شده است.

این خشونت ها تنها یک روز پس از نخستین سالگرد ترور رییس جمهوری کشور، جوونل مویسی آغاز شد.

از زمان کشته شدن مویسی، جو خشونت در هاییتی افزایش یافته است زیرا باندهای متعدد، آغاز به نبرد بر سر تصاحب قلمرو کرده اند و دولت هم در تلاش است آنها را سرکوب کند.

گروه امدادرسانی پزشکان بدون مرز اعلام کرد که هزاران نفر بدون آب آشامیدنی، غذا و مراقبت های پزشکی در شهر سیت سلیل گرفتار شده اند.

این سازمان که سه تن از اعضای خود را برای مداوای مجروحان در منطقه ای از سیت سولیل به نام بروکلین اعزام کرده، در بیانیه ای مطبوعاتی از دیگر گروه های بشردوستانه کمک خواسته و از باندهای درگیر درخواست کرد به غیرنظامیان رحم کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ده ها کشته و زخمی، حاصل درگیری ها در پایتخت هاییتی

ده ها کشته و زخمی، حاصل درگیری ها در پایتخت هاییتی