مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 02:172022-07-12فرهنگي

ناصر تقوایی ؛ استاد فیلم نساختن به هر قیمتی


یک فیلمساز در طول 43 سال، فقط 3 فیلم در کارنامه اش موجود است و از این همه جفایی که رخ داده، هیچ دم نمی زند؟! - یک فیلمساز در طول 43 سال، فقط 3 فیلم در کارنامه اش موجود است و از این همه جفایی که رخ داده، هیچ دم نمی زند؟! عصر ایران ؛ کاوه معین فر - 21 تیر زادروز استاد ناصر تقوایی فیلمساز مطرح سینمای ایران است.

فیلمسازی 81 ساله که با 6 فیلم سینمایی (آرامش در حضور دیگران، صادق کُرده، نفرین، ناخدا خورشید، ای ایران، کاغذ بی خط) و یک سریال بلند (دایی جان ناپلئون) و چند فیلم مستند به جایگاه رفیعی در سینمای ایران دست یافته است.

در حین نوشتن این یادداشت گفتم یک جستجو کنم تا مطمئن شوم که 21 تیر زادروز استاد است دیدم در ویکی پدیا نوشته است 22 تیر ، حتی مصاحبه ای دیدم که از زبان استاد نوشته بود: تولد من روز 22 تیر است مطمئن شدم که فردا باید آن را منتشر کنم، بعد از ساعاتی خانم مرضیه وفامهر همسر آقای تقوایی عکسی از کارت ملی استاد را منتشر کرده و نوشت که : از آنجا که رسانه هایی تاریخ تولد ایشان را اشتباه و یک ایام تقوایی یه بوجود آورده اند که از 18 تیر آغاز و تا 22 تیر تبریکات ارسال می شود، کارت ملی ایشان را اشتراک می گذارم که بیش از یک روز عذاب نکشد وجدان ملی و سینمایی من یا آنها که آگاهند توقیف تقوایی چه حرمان گدازنده ای ست و این تنها راه تسلی بخشیدن من به قلب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناصر تقوایی ؛ استاد فیلم نساختن به هر قیمتی

ناصر تقوایی ؛ استاد فیلم نساختن به هر قیمتی