مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 20:372022-07-12بين الملل

نگرانی کشور های عربی از شکاف اقتصادی در پی ورشکستگی سریلانکا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روسیا الیوم، ورشکستگی سریلانکا به دلیل مشکلات ناشی از تورم جهانی و اقتصاد پر از بدهی آن، نگرانی های کشور هایی در دنیا و جهان عرب نسبت به آغاز دوران فروپاشی اقتصادی در جهان را تشدید کرده است؛ - ورشکستگی سریلانکا شکاف اقتصادی در کشور های عربی را آشکار کرد و این کشور ها را نگران آغاز دوران فروپاشی اقتصادی در جهان کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روسیا الیوم، ورشکستگی سریلانکا به دلیل مشکلات ناشی از تورم جهانی و اقتصاد پر از بدهی آن، نگرانی های کشور هایی در دنیا و جهان عرب نسبت به آغاز دوران فروپاشی اقتصادی در جهان را تشدید کرده است؛ به ویژه در سایه چالش های اقتصادی که کشور های عربی با آن مواجهند و تورم و قیمت نفت را بالا برده است.

در این بین کشور هایی که برای حمایت از رشد اقتصادی به منابع مالی خارجی وابسته هستند، به دلیل احتمال توقف وام یا افزایش نرخ بهره پولی که از خارج وام می گیرند، در معرض خطر هستند.

با توجه به تمایل برخی کشور ها به اتکای شدید به سرمایه خارجی، مفهوم کسری حساب جاری به موضوع حساس و مهم سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است.

حساب جاری چیست؟ و اهمیت آن چیست؟ کسری حساب جاری هر کشوری تا زمانی که وام دهندگان بین المللی مایل به تامین مالی این کسری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی کشور های عربی از شکاف اقتصادی در پی ورشکستگی سریلانکا

نگرانی کشور های عربی از شکاف اقتصادی در پی ورشکستگی سریلانکا