مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 16:172022-07-12اقتصادي

اجرای برنامه تولید 180هزار تن بذر سیب زمینی به صورت مداوم رصد شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: برنامه تدوین شده 5 ساله برای تولید 180 هزار تن بذر سیب زمینی بومی در استان اردبیل اقدام ارزشمندی بوده و رصد مداوم روند اجرای آن و پیگیری جدی جهاد کشاورزی استان ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، یاسر عبداللهی عابد عصر امروز در نشست کارگروه تولید بذر سیب زمینی اظهار کرد: برنامه تدوین شده 5 ساله برای تولید 180 هزار تن بذر سیب زمینی بومی در استان اردبیل اقدام ارزشمندی است که رصد مداوم روند اجرای آن و استفاده از همه ظرفیت استان برای تولید این میزان بذر ضروری بوده و جهاد کشاورزی استان باید تحقق این برنامه را به صورت جدی پیگیری کند.

وی افزود: تولید بذر در استان اردبیل علاوه بر جلوگیری از خروج گردش مالی از استان، از ورود آلودگی های مختلف میکروبی نیز جلوگیری می کند که در تولید محصولات باکیفیت و نیز افزایش میزان تولید و صادرات بسیار حائز اهمیت است و همچنین بذور اصلاحی نقش بسیار مهمی در کاهش نیاز آبی دارد.

ضرورت خودکفایی استان اردبیل در تولید بذر سیب زمینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: استان اردبیل با تولید سالانه 800هزار تن محصول سیب زمینی به عنوان بخش قابل توجهی از نیاز کشور، قطب تولید این محصول به شمار می رود و باید در زمینه تولید بذر نیز خودکفا ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه تولید 180هزار تن بذر سیب زمینی به صورت مداوم رصد شود

اجرای برنامه تولید 180هزار تن بذر سیب زمینی به صورت مداوم رصد شود