مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 14:572022-07-12بين الملل

نگرانی کشورهای عربی از شکاف اقتصادی در پی ورشکستگی سریلانکا


ورشکستگی سریلانکا شکاف اقتصادی در کشورهای عربی را آشکار کرد و این کشورها را نگران آغاز دوران فروپاشی اقتصادی در جهان کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم ، ورشکستگی سریلانکا به دلیل مشکلات ناشی از تورم جهانی و اقتصاد پر از بدهی آن، نگرانی های کشورهایی در دنیا و جهان عرب  نسبت به آغاز دوران فروپاشی اقتصادی در جهان را تشدید کرده است؛ به ویژه در سایه  چالش های اقتصادی که کشورهای عربی با آن مواجهند و تورم و قیمت نفت را بالا برده است.

 در این بین کشورهایی که برای حمایت از رشد اقتصادی به منابع مالی خارجی وابسته هستند، به دلیل احتمال توقف وام یا افزایش نرخ بهره پولی که از خارج وام می گیرند، در معرض خطر هستند.

با توجه به تمایل برخی کشورها به اتکای شدید به سرمایه خارجی، مفهوم کسری حساب جاری به موضوع حساس و مهم سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است.

حساب جاری چیست؟ و اهمیت آن چیست؟ کسری حساب جاری هر کشوری تا زمانی که وام دهندگان بین المللی مایل به تامین مالی این کسری هستند، عادی تلقی می شود، اما وقتی در مورد ادامه جریان سرمایه خارجی به اقتصاد برای تامین کسری شک وجود داشته باشد، به منبع نگرانی تبدیل می شود  و در این مورد ارزش پول ملی آن کشور اغلب بدتر می شود و اقتصاد از آشفتگی های ناگهانی و غیرمنتظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی کشورهای عربی از شکاف اقتصادی در پی ورشکستگی سریلانکا

نگرانی کشورهای عربی از شکاف اقتصادی در پی ورشکستگی سریلانکا