مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 14:422022-07-12بين الملل

بایدن با سفر به ریاض چشمانش را مقابل بحران یمن می بندد


سفر آخر هفته بایدن به ریاض و برنامه برای عرضه تسلیحات بیشتر به این کشور نشان می دهد که او چشمانش را در مقابل بحران انسانی یمن بسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده در مقاله اوایل هفته خود در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در دفاع از سفر آتی وی به عربستان سعودی، مدعی دفاع از آتش بس یمن شد  اما اشاره ای به گزارش سایت قطره و به نقل ازدفتر سازمان محاسبات دولتی آمریکا (GAO) اشاره ای نکرد که گفته بود وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون دیگر ریاض را برای نحوه استفاده از سلاح های عرضه شده توسط آمریکا علیه غیرنظامیان مسئول نمی دانند.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی ، خوان کول استاد تاریخ غرب آسیا و جنوب آسیا در دانشگاه میشیگان گفت، بایدن قول داده بود که ایالات متحده را به طور کامل از جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی جدا کند، اما در تحقق این امر شکست خورد.

کول خاطرنشان کرد: ایالات متحده از زمان آغاز بمباران یمن در مارس 2015، 54.

6 میلیارد دلار کمک نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) ارائه کرده است .

بر اساس این گزارش،  قانون ایالات متحده دریافت کنندگان کمک های نظامی آمریکا را ملزم می کند که از آسیب رساندن به غیرنظامیان خودداری کنند، اما کول گفت ائتلاف به رهبری عربستان سعودی این الزام را زیر پا گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن با سفر به ریاض چشمانش را مقابل بحران یمن می بندد

بایدن با سفر به ریاض چشمانش را مقابل بحران یمن می بندد