مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 20:272022-07-11اقتصادي

صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در منابع آبی آذربایجان شرقی


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در شهرستان هشترود استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از هشترود، قاسم جعفروند عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری شیلاتی یکی از بخشهای با ظرفیت بالای درآمدزایی، اشتغالزایی، بازاریابی و عرضه مناسب آبزیان  محسوب می شود و آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع آبزی پروری، ظرفیتی کم نظیر در این حوزه را دارا است، اظهار کرد: در سال های اخیر با آغاز فعالیت مراکز گردشگری شیلاتی در استان، شاهد رونق بیشتر این بخش هستیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی شهرستان هشترود گفت: این شهرستان در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است و از جمله شهرستان های با ظرفیت در حوزه کشاورزی و شیلات است که در راستای رونق بخشی به گردشگری در آن محدوده اقدام به صدور نخستین مجوز گردشگری کشاورزی شده است.

جعفروند گفت: این مجموعه گردشگری در اراضی روستای ملاجیق و در حاشیه سد خاکی ملاجیق  با ظرفیت 10 میلیون مترمکعب آب ایجاد شده است، عمده فعالیت آن پرورش ماهی گرم آبی است و میزان تولید ماهی با آب این سد بیش از 7  تن در سال 1400  بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در منابع آبی آذربایجان شرقی

صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در منابع آبی آذربایجان شرقی