مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 20:022022-07-11اقتصادي

تولید 35 درصد طلای کشور در آذربایجان غربی


مدیرکل صنعت و معدن تجارت استان آذربایجان غربی از ذخیره یک میلیارد و 200 میلیون تنی معادن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 تا 35 درصد طلای کشور در آذربایجان غربی تولید می شود که بیشترین تولید طلا مربوط به طلای زره شوران تکاب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت و معدن تجارت استان آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه از ذخیره یک میلیارد و 200 میلیون تنی معادن در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 30 تا 35 درصد طلای کشور در آذربایجان غربی تولید می شود که بیشترین تولید طلا مربوط به طلای زره شوران تکاب است.

وی با اشاره به ذخایر کانی های فلزی در استان عنوان کرد: بیشترین ذخایر کانی مربوط به کانی فلز تیتان و سنگ طلا به میزان 200میلیون تن است و اگر در طرح های توسعه ای اهتمام جدی در استان وجود داشته باشد این استان می تواند تولید کننده اساسی در شمش طلا، نقره، و جیوه باشد.

سرتیپی اذعان داشت: استان آذربایجان غربی بهترین ظرفیت ها و پتانسیل ها در خصوص منابع آبی، معادن و مناطق مرزی دارد که برای توسعه استان می توان استفاده کرد.

مدیر کل صنعت و معدن تجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: یک حلقه مفقودی تحت عنوان اکتشاف معدن در استان وجود دارد و طی ماه آینده قرار است اکتشافات تکمیلی معادن از شهرستان تکاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 35 درصد طلای کشور در آذربایجان غربی

تولید 35 درصد طلای کشور در آذربایجان غربی