مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 18:072022-07-11سياسي

اشتراکات فرهنگی و علمی زمینه ساز توسعه روابط ایران و بنگلادش است


نزدیک هزار سال پیش زبان رسمی کشور ما و کل منطقه بنگال زبان فارسی بود و بر همین اساس از آن موقع با زبان فارسی در بنگلادش آشنایی داریم و ریشه روابط فرهنگی و علمی ما با ایران از آن زمان شکل گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، گوسال اعظم سارکار عصر امروز در سومین روز جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در جمع دانشجویان خارجی و رایزنان فرهنگی که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مایه افتخار است دانشجویان ما از کشور بنگلادش در کنار سایر برادران اسلامی خود در ایران زندگی می کنند و فرهنگ بنگلادش را در این جشنواره نشان دادند.

وی اضافه کرد: نزدیک هزار سال پیش زبان رسمی کشور ما و کل منطقه بنگال زبان فارسی بود.

به همین خاطر از آن موقع با زبان فارسی در بنگلادش آشنایی داریم و ریشه روابط فرهنگی و علمی ما با ایران از آن زمان شکل گرفته است.

سفیر بنگلادش در ایران با بیان اینکه بیشتر حروف زبان بنگالی و فارسی مشترک است، تصریح کرد: به همین خاطر 2 ملت ایران و بنگلادش با هم برادر هستند و با هم مثل یک قلب هستیم.

اعظم سارکار ادامه داد: روابط بین دو کشور بنگلادش و جمهوری اسلامی ایران برای دانشجویان ما خیلی مهم است و دانشجویان بنگلادشی علاقه زیادی دارند که در ایران درس بخوانند و بر همین اساس روابط بین المللی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتراکات فرهنگی و علمی زمینه ساز توسعه روابط ایران و بنگلادش است

اشتراکات فرهنگی و علمی زمینه ساز توسعه روابط ایران و بنگلادش است