مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 17:072022-07-11اقتصادي

ساختار سهام داری و عدم توسعه صنعت خودو در ایران


مشکلات صنعت خودرو در کشور، تاریخی و ساختاری است به همین دلیل راهکارهای کوتاه مدت و خلق الساعه و یا تغییر پی یا پی مدیران به توسعه این صنعت نمی انجامد.

در دهه های گذشته صنعت خودرو از مدیر تکنوکرات گرفته تا نظامی و انقلابی به خود دیده مشکلات این صنعت اما همچنان به قوت خود باقی است.

درباره علل عدم توسعه صنعت خودرو مدام این قبیل پرسش ها مطرح است که چرا خودروسازان داخلی به سمت طراحی خودروهای جدید نمی روند و اغلب خودرورها بیش از 30 سال است که در خط تولید قرار دارند؟ چرا کیفیت خودروها ارتقا نمی یابد؟ چرا خودروساز داخلی توان تغییر پلتفرم ها را ندارد؟ اگر در پاسخ به چرایی عدم توسعه صنعت خودرو یا عدم ارتقا کیفیت خودروهای داخلی با شکل مطلوب، مستقیما به سراغ خودروسازها رفته و مساله را طوری تبیین کنیم که گویی خودروساز داخلی اراده و توانی برای توسعه صنعت خودرو ندارد، به بیراهه رفته و مساله را به غلط به صورت بندی کرده ایم.

در تحلیل دلایل عدم توسعه صنعت خودرو، پرسش از عوامل اثرگذار بر نظام تصمیم گیری و نظام انگیزشی مدیران این صنعت بسیار حائز اهمیت است.

میلاد بیگی کارشناس خودرو به یکی از مهم ترین موانع توسعه صنعت خودرو در ایران یعنی مناسبات میان حاکمیت و شرکت های خودروسازی به مثابه بنگاه اقتصادی اشاره می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار سهام داری و عدم توسعه صنعت خودو در ایران

ساختار سهام داری و عدم توسعه صنعت خودو در ایران